Дистанційне навчання Alla Nesvit 6



English blog for 6th grade
Teacher Oksana Ivanivna



15.04.2020                                                             
Thursday, the fifteenth of April
Class-work
Test - paper
Task1 Match ( What to do…)
1.     Andriyivskyi  Uzviz                                  to see amazing frescoes and mosaics
2.     St.Sophiya Cathedral                                 to visit mysterious caves
3.     Independence Square                                 to buy national souvenirs, paintings
4.     Kyiv Pecherska Lavra                               to watch concerts, walk and have a rest

Task 2 Make up sentences
1.     So/crowded/Dower street/Andriyivskiy Uzviz/is/not/as.
2.     Is/so/as/St.Sophiya cathedral/not/popular/St.Andrew s church.
3.     London/as/is/beautiful/Kyiv/as.
4.     Kontraktova Square/as/is/Independence Square/not/big/as.

Task3  Write names of the most famous sights of Kyiv
1.______________ is a majestic place where official government ceremonies take place, it is surrounded by a green park with a panorama of the Dnipro.
2. ____________ is a main street of Kyiv, which becomes a pedestrian mall at the weekends.
3. ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­____________ is an ancient Monastery where you can see the caves  where monks lived in ancient times.
4._____________ is a newly rebuilt cathedral, with beautiful blue walls, ornamentation and large golden domes.

Task 4 Write a composition on the topic
«Where is better to live in Kyiv or in London. Why?»





21.04.2020 Tuesday                                                                                        


         
Перейди за посиланням і подивись відео.
Внизу після відео знаходиться завдання до нього, виконай його будь ласка.

-Game
- Documents
-Discussion

Виконати завдання письмово.!!!
School Subjects/Activities
I.                    Match each School Subject with the list of activities you do during the lesson
1)      ENGLISH
a)      To learn rules of sport games, play games, jump, run
2)      MATHS
b)      To read novels, plays and poetry, learn by heart, discuss characters, write compositions
3)      HISTORY
c)       To make things with your own hands
4)      BIOLIGY
d)      To read about past, learn the dates of events
5)      GEOGRAPHY
e)      To learn by heart, sing songs, listen to music, play musical instruments
6)      FOREIGN       LITERATURE
f)       To do sums, copy from the board, do exercises, count
7)      ART
g)      To learn about countries, describe pictures, work with maps,
8)      MUSIC
h)      To do exercises, learn by heart, read texts, sing songs, watch videos, use dictionaries, do projects…..
9)      PHYSICAL    EDUCATION/ SPORTS
i)        To draw and paint
10)   CRAFT
j)        To read textbooks, describe nature, go on excursion

II.                  Read the riddles and guess what subjects they are about

Useful subject that teachers us to count.
Count things, add some money
How the missing number can be found
Reading stories, discuss events
Of the fairy tales and adventures
All is interesting to us
Reading makes u dream in class
To be healthy, to have fun,
Jumping, playing sports and run
The best subject for young generation
That is Physical ___________________
This school subject teachers us to draw
Like the very famous artist Picasso.


       III.      Answer the questions 
1)      Who are these postcards for?
2)      Who are these postcards from?
3)      Where are the people now?
4)      Where did Dan’s family move to?
5)      What are the kids’ favourite subjects and activities?
6)      What subject is the best For Dan?
7)      What do you do at this subject?

IV.                  Now it is your turn to a friend. Imagine you use your school building photo as a postcard to write on. You may use the example below to help you.
Dear ________________,
I would like to tell you about my school and favourite subjects. I go to ______________ School.
It’s_______________. I have ______________, __________________, _________________and _______________________ in my timetable. My favourite subjects are ________________ and ________________. But ________________ is the best because we __________________, __________________ and ____________ at the lessons.
Write me soon
Best wishes
_______________




Thanks for your job! The lesson is over. Good bye!


23.04.2020  Thursday                                          

SCHOOL LIFE. LESSON 2 p. 163-166

TIMETABLE

Опрацювати  у підручнику с. 163-166 

ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ!!!
Можеш зареєструватись на цьому сайті і виконувати завдання
Зроби свій Timetable дивись відео




Homework
Write email to your penfriend. Use the structure of the email below.
                   (це буде твій проект  на листочку А4, намалюй електронний лист за зразком)




Good bye! Have a nice day!        



27.04.2020                                         Monday      
Monday, the twenty- seventh of April
Class-work

My Favourite Subject

Розгадай кросворд , а для цього перейди за посиланням!!!

Let's revise the days of the week 

 Watch  the video

     

School Life Vocabulary

Task 1  Vocabulary  “ School  Life“ 
(прослухати та записати в зошити слова, словосполучення та речення.)

Task 2 READING: 
Read the text and do the tasks. Прочитай текст і виконай завдання письмово. 
MY SCHOOL
My name is Richard. I study in a famous English school for boys. The school is very old. The building of our school is in the countryside, but it has modern classrooms. Our lessons start at o'clock and finish at p. m. We have a morning break and a lunch break, which are the longest ones. We study Maths and Literature, English, French and one more foreign language which we can choose in school. There is a wonderful Music Study where we learn to play different musical instruments. For going in for sports we have a large gym and a swimming-pool. We spend a lot of time in school and go home only for the weekend.
Choose the right item.


1.
Richard studies in a school for ...
5.
There are ... longest breaks.

a) boys and girls b) boys

a) three b) two
2.
The school is ...
6.
Richard studies ... foreign languages.

a) new b) not new

a) three b) two
3.
The school building is ...
7.
Children go home ...

a) in the country b) in the city

a) for the weekend b) every day
4.
The lessons in school start at...



a) half past nine b) nine o'clock



 Task 3. WRITING: 1) Do the tasks.  Виконай завдання. (письмово)
2) Answer the questions. Дай відповіді на запитання.
1. What school do you study at?
2. Where is your school situated?
3. How many storeys are there in your school?
4. What classrooms are there in your school?
5. What subjects do you study at school?
6. What is your favourite subject? Why?
     надсилайте відповідь сюди https://padlet.com/arinamatsola/english2020

Read the text
English Is My Favourite Subject Essay For Class 6
  • English is my favourite subject in school as it is interesting and pleasant to study.
  • I love reading and this subject has a huge collection of stories and poems in its curriculum.
  • Every chapter of the English textbook has an amazing collection of pictures.
  • These pictures in the stories and poems make it even more interesting to study and remember.
  • I love English as a subject as this gives me an opportunity to explore my writing skills too.
  • I learn new words at the end of every new chapter and I try using them while writing essays on my own.
  • My vocabulary considerably improves as I progress with each chapter of the subject.
  • I like to take up spelling tests occasionally so that whenever I get a spelling wrong I can learn from it.
  • This also helps me write my sentences correctly and ensures that they make sense to the reader.
  • I love English as a subject as this gives me an opportunity to express my thoughts and views in simple words.
Homework 

Write about you favourite subject
Good Luck. Good bye. 


28.04.20202 Tuesday                                            
Unit 8
Topic: “ School  Life“ («Шкільне життя»)

Task 1. VOCABULARY. Look at the picture and find the names of the subjects, then write down the names of the subjects under the pictures. Розглянь малюнок та знайди назви предметів і надпиши назви предметів під картинками.

Task 2. Wh-questions

Виконайте завдання
Користуйтеся таблицею(слова з перекладом)


Task 3.  SPEAKING : Make up the dialogue and act it out. Склади діалог та розіграй його.
Tom: Hello,  ______. Do you have a lot of homework to do?
You: Hi, Tom. Yes, I do. We always have a lot of homework to do.
Tom: How many lessons do you usually have?
You: ___________________________________________________________
Tom: What lessons did you have today?
You: Today is Tuesday, so we had ___________________________________
Tom: On what days do you have English?
You: ___________________________________________________________
Tom: What lessons will you have tomorrow?
You:____________________________________________________________
Tom: What will be the first lesson?
You:____________________________________________________________
Tom: When do you have Maths?
You: ____________________________________________________________
Task 4. WRITING: 1) Do the tasks.  Виконай завдання і відправ на  (https://padlet.com/arinamatsola/english2020)
1.     Choose the correct word from the box to match the definitions. There can be extra words.
court, composition, a canteen, a choir, science lab, library, to support, to perform, an orchestra
1) A group of people who sing songs together. a choir
2) To act in some play or to prepare the concert . _______________
3) Pupils have their lunch in this room. _______________
4) You can play tennis in it. _______________
5) Pupils study Science in this room. _______________
6) You can find books, magazines and CDs there . _______________
court, an orchestra, to hurry, a choir, an activity, an assembly hall, gym, Maths, composition, headmaster
7) The head of school _________________________________
8) A place where you can go in for sport in a bad or cold weather. __________________
9) A group of people who play different musical instruments together. __________________
10) To do something very quickly because there isn't enough time. __________________
11) A place where pupils can perform plays or concerts. ________________
12) A group of people who sing songs together. __________________
13) A science which deals with numbers and size  _________________
Hometask: Do the task.  Виконай завдання.    
 впр. 2, с.168 – письм.




30.04.2020                                    Thursday        

LESSON 4 p. 171-173  The Geography Lesson
Завдання на сьогодні:
1. Ex. 1, p. 171 (з'єднай слова з їх значенням) - усно
2. Ex. 2, p. 171 (прочитай і закінчи речення за допомогою слів, які подані в табличці)- усно
3. Ex. 3, p.172  (прочитай думки учнів про урок географії) , невідомі слова випиши в зошит, знайди їх переклад. 
4. Ex. 4, p. 172 (прочитай і вибери правильну відповідь)
5. Ex. 5, p. 172  ( прочитай про континенти)

HOMETASK. Перейди за посиланням https://www.ducksters.com/geography/oceans.php
переглянь інформацію, і напиши про один із континентів.

Також виконай тест № 8, с.25  З зошита для контролю рівня знань( він знаходиться тут↓↓↓)



                                               

Для повторення подивись відео

04.05.2020                                      Monday         

LESSONS 5 - 6 p. 174-177
Завдання на сьогодні:
1. Vocabulary
Ex. 1, p.174 (подивись і скажи, що ти зазвичай робиш на уроках фізкультури)
New words:
to jump in lenght - стрибати в довжину
to climb on the rope - вилізати вверх по мотузці
to climb on the wall bar - вилізати на шведську стінку
to do a pull-up- підтягуватися
to skip rope - стрибати на скакальці

2. Reading
1)Ex. 2, p.175 (read) - невідові слова виписати в зошит і вивчити.
2) Ex. 3, p. 175 (oral)-усно
3) Ex. 4, p. 176 (прочитай, і в зошит випишу правильну послідовність букв.) 

Запиши в зошит. 
Monday, the fourth of May 
Hometask
Ex. 6, p. 177 (write)




Вибири правильну відповідь, потім нажимаєш Check my answer, побачиш свій результат. Сфотографуй і відправ мені.
PRESENT PERFECT - present results, an interactive worksheet by loveteaching liveworksheets.com



05.05.2020                                     Tuesday            

Lessons 7-8       Grammar Revision p. 178-179

Уроки 7-8  Повторення граматики с. 178-179
 Завдання на сьогодні:
Запиши дату. Виконай вправи письмово. 
Tuesday, the fifth of May 
          Class-work
Ex. 1, p. 178(зєднай  фрази з відповідною буквою, наприклад:
to do exercises from the textbook - B
Ex. 3, p. 179 (дієслово в дужках поставити в правильній формі дієслова)


Ex. 4, p. 179 (обери правильне модальне дієслово)
)



07.05.2020                                   Thursday            



https://learnenglishkids.britishcouncil.org/reading-practice/football-world-cup




14.05.2020                                Thursday

Сьогодні у нас контроль читання. Перейди за посиланням  join.naurok.ua введиКод доступу 766370



11.05.2020                                        Monday         

SCHOOL SUBJECTS
Повторення. Подивись уважно відеоурок. 

https://vseosvita.ua/test/start/fmf605 введи код  -   fmf605
         https://vseosvita.ua/test/start/mfd407     введи код -  mfd407                                 

Немає коментарів:

Щиро дякую вам за роботу та терпіння  під час вимушеного дистанційного навчання!!! Дуже ціную ваш труд і старання та вдячна за зворотній зв...